hagberget.blogg.se

om livet på Hagberget

Högbotävlingarna 16/8

Kategori: Allmänt

Jag tog till slut modet att anmäla mig till Högbos tävlingar utanför Sandviken. Berit som äger stallet där min mamma har sin häst, erbjöd en hagplats till Mysan över helgen. Så jag och min familj bilade ner redan på fredagkväll. Bilden uppe visar oss på väg till första starten.
 
Showmanship At Halter D och det gick ju bra :-) etta av tre. Score 80.
 
Sedan blev det en paus med lunch emellan innan Trail At Hand D. Där var vi sju startande ekipage. Mysan gick jättebra hon var verkligen i sitt esse. Så vi blev tvåa där på 75,5 poäng.
 
 
Direkt efter TaH var det så dags för Showmanship At Halter C DM och AWC klassen som kördes tillsammans. Jag startade bara i DM:et då jag inte får vara med i AWC.
Här tappade hon fokus lite grann och hade tydligen en hemsk klåda :-D När vi i mönstret skulle backa trodde hon vi skulle klia varandra. Att tala om för henne mitt i mönstret att "NÄ du skärp till dig o lyssna" utan att det skulle synas var lättare sagt än gjort. Men det kändes ändå skapligt.
 
När prisutdelningen börjat kunde hon inte hålla sig längre och var bara tvungen att klia sig :-D *Harkel* Att man alltid får "skämmas" för henne.
 
Som ni sett så var det fem i klassen men fyra av dem anmälda i DM:et. Vi vann klassen på score 89.
 
 
Helt otroligt. Hade väl aldrig anat detta att bli Distriktsmästare. När de ropat upp tre pristagare och det var dags för ettan så tittade jag på de andra för att se vem som vunnit och så ropar de upp mig och Mysan!!!! Jag hamnade i chock kan jag säga. Fick tom en tår i ögat.
Egentligen inte för vinsten/vinsterna o placeringen i sig utan för att man kämpat så hårt med att hålla henne frisk och det blivit bakslag på bakslag med skador, hovproblem och andra privata saker. Sedan går hon omkring på ett helt nytt ställe efter att ha tillbringat natten ensam i en hage med andra hästar i närheten iofs, som om hon inte gjort annat än varit där. Lyssnade som en gud som hon visat på träningar men inte riktigt velat sig på tävlingar.
Att hon blivit mitt hjärta och min bästa kompis har vuxit fram, för hon har inte varit helt lätt att tas med. En dam med mycket vilja som kräver rättvis behandling och respekt. Inget för mjäkiga för då har hon tagit över och visat aggression.
 
Nu har vi gjort vårat på tävlingsbanorna för i år om jag inte bestämmer mig för att vara med på KM:et i sista sekunden då. ;-)
 
Jag vill tacka alla ni som stöttat mig på min väg.
Min mamma först och främst som finns i vått och torrt, i glädje och bedrövelse.
Krister, min man som uppmuntrar och lyssnar fast han inte förstår allt. Som skjutsade oss till Högbo och tillbaka igen även fast jag kunnat köra själv.
Berit som ställde upp med plats till Mysan över helgen så vi kunde kombinera resan ner med en liten utflykt med barnen på söndagen.
Git och Jessica mina kollegor och vänner som lånar ut sina öron när jag nästan gett upp. Eller de står väl mest ut för de har nog inget större val än att lyssna om de inte ska stoppa i öronproppar då ;-D
Regina på RS Westernriding som svarar på mina frågor och kommer med tips och ideèr.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Elin säger:
    2014-08-31 | 20:28:06
    Bloggadress: http://beautyalices.blogg.se

    Fantastiskt roligt för er och helt klart välförtjänt! Ni är så duktiga och fina tillsammans :)

    Svar: Men tack så mycket. Ska du till Söderhamn på John Moore?
    Jeanette Hännestrand

Kommentera inlägget här: