hagberget.blogg.se

om livet på Hagberget

Semestertider=badtider

Kategori: Allmänt

Vi provade att åka till en strand vi fått tips om. Bjärtsjön utanför Ilsbo. Vilket ställe, 25 grader varmt i vattnet. Bra botten och bra "fiske" ;-) 
 
Ian har ju börjat bli en tuffing nu så släng med liten grabb är ju inga problem :-)
 
Att se Ian ha så roligt värmer skönt i hjärtat. Men han tycker själv han simmar bra då han kan sparka sig fram i vattnet på egen hand. Så när han gav sig ut på egen hand lite för långt ut där han inte bottnar fick jag ta ett Snack med honom. Jädra onge !
 
Hanna trivs också som fisken i vattnet, men så är båda födda i Fiskens tecken. Henne fick jag också ta ett snack med då hon också tyckte hon kan simma då hon kan ta sig fram på badringen, men även utan tror hon. Suck.
Nu hann hon inte ut på så djupt vatten som Ian men hon tänkte.
 
Lunch på stranden är inte fel. Matgladare tjej har jag aldrig sett maken till, hon åt både min och sin portion. Jaja tur det fanns mer :-)
 
Haha strandraggaren kör traktor med släp.
 
Bus i vattnet med stångfajting.
Jopp jag kan bada jag med fast jag inte är Så förtjust i det.
 
Efter en härlig dag på stranden stannade vi på Ilsbomacken för att ladda med lite glass och festis.
 
Tyvärr slutade inte dagen så bra för vår olycksfågel som först spräckte läppen mot bordet och precis innan hon skulle hoppa in i bilen snubblade hon och skrapade knäet på asfalten. Men hon såg inte skrapsåret förrän i bilen och då blev det livat.
Som tur är så är hon en tuffing och blev snabbt glad igen.
Kommentera inlägget här: