hagberget.blogg.se

om livet på Hagberget

Bråda dagar

Kategori: Allmänt

Regnet det bara öser ner....... Så vi köpte ett paraply till Hanna som inte ville bli blöt på huvudet :-D Ian fick dela utrymmet under. Hon är generös när hon vill. Glada barn på stan och tom Krister fick vara med på bild denna gång. Inte ofta ni får se honom ;-)
 
Efter många turer och mycket tjat och till slut irritation så fick jag äntligen ut en ny ring på försäkringen. Klantig och oengagerad butikschef var svaret på gåtan till varför det tagit sån lång tid. Men vi blev nöjd med hur de till slut ordnade det.
 
Nu slipper jag gå och lukta på Git, Denna luktar nå så himmelskt gott tycker jag, den lila var inte så dum den heller.
 
Hanna har gått och blivit stor tjej. Jag passade på nu när Krister varit i det närmaste osynlig denna vecka, med att ta bort nappen på nätterna. har fungerat förvånande bra från första början. Hon började bli sur och grinig för att hon inte fick ha mammas mobil istället.....?? Som hon aldrig fått LOV till att ha förut heller. Haha. men visst har hon lagt beslag på den ändå o skickat kryptiska sms till min kollega o vän Git samt ringt grannens hemtelefon. den lilla luringen.
 
Haha så här kan det se ut på jobbet om elektrikern haft bråttom.
 
En annan fick ringa Johans Motor så de kunde byta borstar på min kära skurmaskin, de kan ju inte påstå att jag inte utnyttjar dem till fullo. Lite väl länge denna gång kanske ;-) Men efteråt blev det rent i gångarna igen.
 
Bästa Git. Vad skulle jag göra utan henne? Tack för ditt stöd och din vänskap. Mitt bollplank ;-)
 
I Fredags firade vi 2 år sedan ISS FM skrev kontrakt med Cargotec/Hiab. Vi firade även att vi är ett bra team :-)  Men visst är det svårt att känna den riktiga glädjen när det ser ut som nedan :-(
 
Ena dagen såg det ut så här.............
 
Någon dag senare såg det ut så här :-( Vemodigt och det blir mer och mer svårt att hålla motivationen igång. Ett av de få ställen som arbetsplats jag trivits så bra på. Mycket bus och skratt blandat med slit och släp och stress. Men aldrig så att det känts oöverkomligt utan mer som en utmaning att ändå kunna fixa ihop tiden så man skulle hinna allt. 10 personer till slutade i Fredags och ja .Vad säger man? Finns inga ord längre.
 
 
 
 
Glädjen i allt är ju barnen, som här klätt ut sig i sina snällare Halloweenkostymer. Hanna stolt över sin Drottning Elsa från Arendahl klänning och Ian i sin efterlängtade Spindelmannendräkt.
 
Idag har vi inte firat Halloween på något speciellt sätt. Jag gjorde Spökbollar och så har vi tänt ljus för nära och kära vi förlorat.
 
Jag , Ian och Hanna gjorde även denna pumpagubbe i Torsdags. För att vara första gången någonsin så är jag(vi) nöjda.
 
 
Kommentera inlägget här: