hagberget.blogg.se

om livet på Hagberget

Nu så....

Kategori: Allmänt

Väntat på att få in bilder på datorn men nja det går inge vidare. Så skriver ett inlägg ändå.
 
Livet tuffar på och man börjar oroa sig för framtiden samtidigt som jag är den typ av människa som lever efter mottot "Det ordnar sig" Jag hoppas verkligen det och jobbsökandet har tagit ny fart. Är inte uppsagd ännu men vi alla kommer att bli det. Någon av oss blir kvar men ingen vet ju vem eller vilka (vid två) Att vänta på besked fungerar inte i min värld, det är alldeles för osäkert att hoppas jag blir den som blir kvar. Vi är ju faktiskt tre till.
 
Har fått lite tips och ideèr från mina vänner, familj och även "mina" kära gubbar på Cargotec. Jag är så tacksam för det stöd jag faktiskt får från dem och att vissa bryr sig så pass mycket att de försöker hjälpa en fast de själva snart står utan jobb. Jag försöker visserligen göra detsamma om chansen kommer.
 
Har aldrig trivts så bra på ett arbete som det jag har nu även fast det nu innebär mycket flexibilitet som jag inte tycker fungerar alla gånger men som ändå är något man får göra för att försöka hjälpa till så gott det går. Just nu har jag fått hoppa in rätt så mycket på lunchresteurangen Gyllene Kranen, hjälpt till med förberedelser och stått i disken. Jätteroligt och de är ett härligt gäng som jobbar där , men , mina fötter och ben pallar inte. Vet inte vad som är skillnanden motför att jobba på monteringen då golvena är hårda överallt, så det kan ju bara vara att det blir längre pass stående på samma ställe som gör att jag får så ont. Jaja bara det inte är varje dag så.
 
Näe kommer att sakna och saknar redan många som slutat, några träffar man ju på lite då och då. Önskar dem verkligen lycka till i framtiden.
Det är många som får det tufft framöver. Men det är flera som det ordnat sig för med nytt jobb nu redan :-)
 
 
Men jag kommer med glädje att minnas alla hyss jag och andra råkat ut för och den råa men hjärtliga skämtsamma jargongen.
 
Hm firmafest :-)
 
Vi fick lite tråkigt på lunchen :-D Men det var lättlöst.
 
Snyggaste "bruden" i fabriken... Eller???? :-D
 
En till firmafest :-)
 
Pojkarna har busat med flickorna små .....moppar .
 
MM gott med mat i kollegors sällskap. Vissa har visst svalt en citron :-D
 
Min käre kompanjon gamle Bertil.
 
Min nya kompanjon hann knappt landa så blev hon stulen.
 
 
Totte, en av grabbarna i Plumpgänget. De har varit en trevlig bekantskap på fikarasterna.
 
 
Kommentera inlägget här: